Процедури

Дигитализация на предприятията

BG16RFPR001-1.012 – Дигитализация на предприятията
Процедурата цели да насърчи инвестициите за въвеждане на съвременни информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и по този начин да допринесе за повишаване нивото на дигитализация на предприятията и готовността им за последващо преминаване към по-високите нива на цифровизация от областта на Индустрия 4.0.

Image result for digitalisation

Минимален размер на помощта: 5 000 лева
Максимален размер на помощта: 50 000 лева
Интензитет на помощта: 70%

1. Бюджет на процедурата: 80 000 000,00 лева

2. Цели на процедурата: да насърчи инвестициите за въвеждане на съвременни информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и по този начин да допринесе за повишаване нивото на дигитализация на предприятията и готовността им за последващо преминаване към по-високите нива на цифровизация от областта на Индустрия 4.0.

3. Кой може да кандидатства?
Допустимите кандидати следва да са:
1) Да са търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите.
Клонове на юридически лица, регистрирани в България, не могат да участват в процедурата поради липсата на самостоятелна правосубектност.
2) Да са регистрирани не по-късно от 31.12.2022 г.
3) Да са микро или малки предприятия по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-,малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36).
4) Да са реализирали нетни приходи от продажби ОБЩО за 2022 и 2023 финансови години, както следва:
– Микро- и малки предприятия ≥ 100 000 лева
ВАЖНО: При определянето на общия размер на нетните приходи от продажби за 2022 г. и 2023 г. ще се вземат предвид само данните от индивидуалните Отчети за приходите и разходите за 2022 г. и 2023 г. на предприятието-кандидат, без да се отчитат данните на свързани предприятия и/или предприятия-партньори (ако има такива), послужили за определяне на категорията на кандидата съгласно ЗМСП.
5) Да имат средносписъчен брой на персонала за 2023 г., който е ≥ 2 заети лица1.
6) Да са заявили подкрепа за основната си икономическа дейност съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД-2008) въз основа на данни за 2023 г. на Националния статистически институт (НСИ).

ВАЖНО: Проектите по процедурата e допустимо да се изпълняват САМО В ЕДНА от категориите региони: Регион в преход – Югозападен район на планиране (ЮЗР) или по-слабо развити региони2 – районите на планиране извън ЮЗР.

4. Допустими дейности:
Проектите по процедурата е допустимо да включват една или повече от услугите/решенията съгласно „Списъка на допустимите услуги и решения в областта на ИКТ” (Приложение 16).
За всички допустими по процедурата услуги/решения в областта на ИКТ, в Приложение 16, е посочен минимален обхват/функционалности. Същите (минималният обхват/функционалностите) са задължителни, като по своя преценка в процеса на изпълнение на проектите бенефициентите могат да заложат и допълнителни функционалности/характеристики.
Услугите и решенията съгласно „Списъка на допустимите услуги и решения в областта на ИКТ”, включени в проектните предложения, могат да бъдат въведени/ползвани като:
– готови решения, съответстващи на нуждите на предприятието;
– персонализирани услуги/решения, разработени в съответствие с нуждите на предприятието;
– SaaS (Software as a service)3, когато е приложимо.

5. За какво може да се кандидатства – допустими разходи:
Допустими по процедурата са разходите за една/о или повече от следните услуги/решения, посочени в „Списъка на допустимите услуги и решения в областта на ИКТ” (Приложение 16):
1. Разходи за създаване на онлайн магазин;
2. Разходи за въвеждане на система за управление на ресурсите (ERP система);
3. Разходи за въвеждане на система за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM система);
4. Разходи за въвеждане на модул/система за управление на веригата за доставки на суровини/материали/компоненти/продукти за производствения процес/процеса на предоставяне на услуги;
5. Разходи за въвеждане на модул/система за управление на складовото стопанство (WMS);
6. Разходи за въвеждане на модул/система за управление на производството;
7. Разходи за въвеждане на модул/система за управление на продажбите на дребно (Point-of-Sale система);
8. Разходи за въвеждане на система за бизнес анализи (Business Intelligence система);
9. Разходи за въвеждане на система/платформа за вътрешнофирмени обучения на служители от разстояние в електронна среда;
10. Разходи за въвеждане и сертифициране на система за управление на сигурността на информацията съгласно изискванията на международния стандарт БДС ISO/IEC 27001;
11. Разходи за изграждане на система за защита на информацията в локална мрежа;
12. Разходи за изграждане на система за архивиране на информация;
13. Разходи за изграждане на система за управление на съхранението и споделянето на информация

 

Ние от „Интер Консулт Груп“ ще Ви помогнем да развиете потенциала си за растеж. От анализ, предпроектни проучвания и подготовка на проектно предложение до административното управление и отчитане на Вашите проекти – ние Ви консултираме през целия процес.
При интерес и за повече информация относно критериите за кандидатстване можете да се консултирате с нас на следните имейл адреси: lyubena@icg.bg, kremena@icg.bg или на телефон:  02 954 11 40.

Не се колебайте да се свържете с нас в най-кратки срокове!

Снимки: https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=k2wQWs7q&id=B2DAD151CF12771E30925F19B1359C32CDEE95B8&thid=OIP.k2wQWs7qebJK8S_oYe3AAQHaE8&mediaurl=https%3a%2f%2fwww.dynamique-mag.com%2fwp-content%2fuploads%2f2614.jpeg&cdnurl=https%3a%2f%2fth.bing.com%2fth%2fid%2fR.936c105aceea79b24af12fe861edc001%3frik%3duJXuzTKcNbEZXw%26pid%3dImgRaw%26r%3d0&exph=667&expw=1000&q=digitalisation&simid=607998608057637951&FORM=IRPRST&ck=31B854355A656A0BB76C6BEE4EBC22B7&selectedIndex=1&itb=0Business digitalization: What are the benefits? – iNovaDigital;